-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29730 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا ائمه اطهار در مقابل دشمن خود معجزه نشان نمي دادند تا آنها بر حق بودن ائمه را بفهمند و از ظلم و جور آنها خودداري كنند ؟
خداي متعال از راه لطف پيامبر و اوصياء خويش را به مردم مي شناسانده است تا از آنان پيروي نمايند يكي از راههايي كه مردم مي توانند بوسيله آن پيامبر و امام را بشناسند معجزه و كارهاي خرق عادت است كه توأم با ادعاي نبوّت و امامت باشد و راه ديگري كه مردم مي توانند از آن راه به امامت امامان ( عليهم السلام ) پي ببرند اين است كه پيامبر ( ص ) يا امام قبلي امامت و جانشيني امام بعد را به مردم تذكّر دهد مثلاً وقتي پيامبر ( ص ) با نشان دادن معجزه حقانيّت خود را اثبات كرد و مردم فهميدند كه او از طرف خدا است و هر چه مي گويد از طرف اوست همين قدر كه او در مثل غدر خم في المثل در مقابل 100 هزار نفر وصايت و جانشيني علي ( عليه السلام ) را به مردم گوشزد كرد همه بايد آن را بپذيرند و همين طور وقتي علي ( عليه السلام ) امامت امام حسن ( عليه السلام ) را و همين طور ساير امامان امامت بعدي را تذكّر دادند بايد مردم آن را بپذيرند و هيچ احتياجي به اينكه آن امام معجزه اي اظهار نمايد نيست ولي باز ائمه ما از راه لطف و براي اينكه بيشتر اتمام حجت شود گاهگاهي معجزاتي و خارق عاداتي داشته اند كه در كتابهاي معتبر ضبط شده است . و اصولاً علماي اسلام از صدر اسلام تاكنون پي به حقانيّت ائمه معصومين ( عليهم السلام ) برده و اينكه آنها منصوب از جانب خداوند هستند را مي دانند و بعضي از آنها را با علم و آگاهي منكر امامت شده اند به طوري كه مفسرين بزرگ يا محدثين بزرگ اهل سنت در مقابل احاديث صحيح و صريح كه دلالت بر امامت حضرت علي ( عليه السلام ) و اولادش مي كند دست به تحريف و يا تأويل زده اند . براي اينگونه افراد معجزات معصومين ديگر چه اثري دارد و يا در مقابل ستمگران چه فايده اي دارد معجزات آنها در حالي كه آنها با علم و شناخت دستشان بخوان اولاد رسول اكرم رنگين شده است و مصداق اين آيه شدند كه « حجه و ابها و استيقنتها انفسهم لعن ؛ منكر شدند در حالي كه يقين داشتند » .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.